Banc de sang i teixits

El Banc de Sang i Teixits (BST) és l’empresa pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que té per missió la gestió i l’administració de la donació, la transfusió i l’anàlisi de la sang i plasma sanguini, així com actuar com a centre d’obtenció i processament i de teixits a més d’altres línies d’actuació en el camp de la immunobiologia, el diagnòstic molecular, la teràpia cel·lular i la medicina regenerativa.

L’Hospital Universitari de Sant Joan té un punt fix de donació de sang a la planta baixa, ben a prop de l’entrada principal (al sector de color groc) per facilitar l’accés als donadors i donadores.

Horari d’atenció

• De dimarts a dijous de 9 a 14 h.
  • Els dimarts i dijous també obre per la tarda, de 16 a 20 h.
  • Durant el mes d’agost el centre tanca per les tardes.

Aquest Nadal les tardes dels dijous 24 i 31 de desembre i dimarts 5 de gener 2016, la donació interna del BST-Reus, romandrà tancada.

Hi ha disponible un telèfon de contacte: 977 308 556.

Lloc web del Banc de Sang i Teixits

El BST a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus

• Abril de 2006: integració de la maternitat de l’Hospital Universitari al Programa de Sang de Cordó del BST.
  • Setembre de 2007: el BST es fa càrrec de les guàrdies de Medicina Transfusional de l’Hospital.
  • Març de 2008: el BST assumeix la Direcció tècnica del Servei de Transfusió de l’Hospital.
  • Novembre de 2008: s’inaugura el BST Reus Sant Joan, ubicat a la 3a. Planta de l’Hospital i integrat a la unitat territorial BST Tarragona – Terres de l’Ebre.
  • Desembre de 2010: el BST es trasllada al nou Hospital juntament amb la resta de serveis del centre.